کد خبر: 51100

دبیر شورای صنفی نمایش در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

110 تا 120 فیلم‌ آماده نمایش داریم/ اخذ تصمیمات جدید در زمینه اکران در جلسه یکشنبه

شایسته گفت: اگر بخواهیم دقیق بگوییم باید تعداد فیلم‌‌های آماده نمایش را 110 تا 120 عنوان فیلم اعلام کنیم که با یک برنامه‌ریزی مشخص می‌توانیم این تعداد فیلم را درکنار فیلم‌های جدیدی که نیاز روز هستند، برای مردم به‌نمایش بگذاریم. البته در همین رابطه، یکشنبه هفته آینده جلسه‌ای داریم تا تصمیم‌های جدید در زمینه اکران بگیریم.

  به گزارش «فرهیختگان»، به جهت آگاهی از کم‌وکیف تعداد فیلم‌های آماده اکران و البته راهکارهایی که سبب می‌شود این صف، کوتاه‌تر شود، ‌سراغ مرتضی شایسته، دبیر شورای صنفی نمایش رفتیم.   شایسته که خود یکی از تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان کهنه‌کار سینمای ایران است در گفت‌وگویی کوتاه به «فرهیختگان» گفت: «از این‌طرف و آن‌طرف و رسانه‌ها متوجه شده‌ام که تعداد فیلم‌های آماده نمایش را بیش از 200 و 300 عنوان معرفی کرده‌اند، درحالی‌که رقم واقعی فیلم‌ها، این اندازه نیست و اگر بخواهیم دقیق بگوییم باید تعداد آنها را 110 تا 120 عنوان فیلم اعلام کنیم که با یک برنامه‌ریزی مشخص می‌توانیم این تعداد فیلم را درکنار فیلم‌های جدیدی که نیاز روز هستند، برای مردم به‌نمایش بگذاریم. البته در همین رابطه، یکشنبه هفته آینده جلسه‌ای داریم تا تصمیم‌های جدید در زمینه اکران بگیریم.»

احتمالا منظور دبیر شورای صنفی نمایش، تعداد فیلم‌هایی است که پروانه نمایش داشته و برای اکران سینمایی درنظر گرفته شده‌اند. ایشان شاید فیلم‌های گروه هنروتجربه یا فیلم‌هایی را که برای اکران اینترنتی مناسب هستند در این آمار لحاظ نکرده است.

مرتبط ها